14. juni 2010

12 dager til innflytting!!!!! Panikken sprer seg!!!


Det har vært noen dager med litt panikk for min del. Har liksom følt at ingen rom er ferdige ennå, og det er under to uker til vi skal flytte inn!!! Har ligget våken på nettene og glublet og grublet på hvordan vi i det hele tatt skal klare å være ut av huset her innen 1. juli.

Merker at humøret svinger. Det ene øyeblikket er jeg så sliten at jeg gråter for den minste ting, og i neste øyeblikk fryder jeg meg over lister som er ferdig malt.
Men de to siste dagen har jeg sett litt mer positivt på situvasjonen.

Pappa (love you) var og hjalp oss med å pusse begge gulvene på loftstuen, og bare det får oss begge (My man og jeg) så rørt at vi nesten begynner å grine (eller ikke bare nesten for min del...).

Gulvet i gangen er lagt av murer Richard Kleiven. Han har vært utrolig flink og jeg gleder meg til han skal begynne på badet oppe (kanskje til onsdag).



Jeg har fått den store æren å male gulvene i stuene og på kjøkkenet.
Og DET var gøy det!!!!!!
Jeg malte på gulvet men følte meg oppe i skyene.

Det var liksom så symbolskt. Nå har vi hele tiden jobbet oss nedover, og gulvet er noe av det siste man tar i et rom. Og så ser man så fort resultater.

I alle fall, i går så malte jeg, men da jeg var ferdig med et støk over det hele var jeg ikke fornøyd med fargen. Den hadde en gammelrosa nyanse. Så i dag tok jeg med meg malingen opp til Yvonne på Monter, og den dama kan trylle med farger det skal jeg love deg.

På høyre side av bildet ser du den gammelrosafargen som jeg ikke likte, og til venstre den nye Yvonnes spesial som er mer sandfarget (varmere).

Hvilken farge likte du best? Svar meg gjerne, bare trykk på det feltet under innlegget som heter kommentarer.

I kveld er jeg svært fornøyd med resultatet. Jeg kaller bare fargen for Yvonnes spesial.



Fikk også hentet den nye lyskronen i dag. Heldigvis så var det en krok i taket, slik at jeg fikk hengt den opp i gangen og virkelig fikk nyte synet av den. 12 pærer skal i når vi bare får koblet den til. Hva synes du, ble den litt for voldsom?





Og når My man kommer med varme kjøttkaker fra dagens middag, og man rett og slett har malt seg ut i fra kjøkkenet og og stue og ikke fåt tak i bestikket, ja da må man være kreativ. Fant en ubrukt malerørepinne som fungerte utmerket!! He he i dag har vært en bra dag!!!!


Oh ja, må jo bare vise bilde av mitt reisverk som jeg bygde HELT ALENE i går.Her skal det være en hylle langs hele veggen. Oh jeg er så stolt av meg selv ho ho.

Her kommer badekar med løveføtter og innebygd do.

Hyggelig du stakk innom bloggen min!!!! Legg gjerne igen en komentar, jeg leser alle!!!

Ha en fin natt... åh kjenner jeg er i veldig godt humør nå i kveld, fordi vi har vært s effektive.











3 kommentarer:

  1. For et flott hus dere har fått :) Blir jo knallfint!! Lysekronen var bare helt nydelig..er det lysekrone fra Lisbeth Dalh??

    SvarSlett
  2. Hei hei! Nyyydelig lysekrone. Dere har det jo passe høy under taket, så da er det kjempefint. Så lenge ikke det blir for mye glitter og glam rundt den, så bryter den utrolig fint av. Jeg er utrolig svak for lysekroner, men vi får det nok for lavt under taket på gården vår :-( Fargen på gulvet så veldig bra ut. Jeg kommer gjerne innom en dag og kikker. Tror Svenn (Megleren) også ville være med :-) Blir litt annerledels å se det i "levende live" :-)

    *Hilsen Astri*

    SvarSlett
  3. Hei hei der borte :)det blir et helt spesielt å flott hus, dere har virkelig stått på å fått det så flott til i hele huset, gleder oss å komme bort å se når dere er ferdige, ha det fint så lenge hils faml :)))) Ps Lysekrona var bare lekker :))) Klem fra Linda og Trygve

    SvarSlett